16-17-24 October

40 Years and Beyond: challenges and opportunities

Aceia 1st Virtual Conference2020

Welcome

Looking forward to seeing you (virtually) on 16th, 17th and 24th October!

The ACEIA Annual Conference is the largest language teaching event in Spain for private language schools and this year is the same, but with a twist. We’re online!

Our slogan this year is ‘Challenges and Opportunities’. We know there are challenges to face as we continue to teach in times of uncertainty and we are confident that quality training is key to rising to them. Collaborating with others helps us find the opportunities to develop and grow as professionals and equip our students with the essential skills they need for their futures.

You’ll find a huge range of opportunities to learn and collaborate at the 1st Virtual ACEIA Conference from the comfort of your own home and we can’t wait to welcome you!

16-17-24

October 2020 1st Virtual Conference

Past Conference 2018 Video
teacher icon
52 Sessions
teacher icon
50 Speakers
teacher icon
Welcome Everybody

What sessions can I go to?

A lot to choose from ...

2 Plenary

Russell Stannard & Bob Obee

6 DOS sessions

See all

Who's Speaking

Meet some of our remarkable Speakers!

Russell Stannard

Russell Stannard

Founder teachertrainingvideos.com & Associate Trainer at NILE

Bob Obee

Bob Obee

Express Publishing

Conference Schedule

Check out the full programme.

Sesiones para Administración y Directores sólo para socios de ACEIA

Administración

Los clientes de una empresa generan el 65% del negocio. Pero entre el 60 y el 80% de los que afirman estar satisfechos con una compra no vuelven a repetir con la misma marca. ¿El motivo? La falta de conexión entre empresa y cliente. Las marcas se vienen enfrentando cada vez más a desafíos para fidelizar y retener al cliente, pero resulta que el cliente ha cambiado.¿Qué podemos hacer en los Centros de Idiomas?


José Manuel Pérez

Licenciado en Psicología del trabajo y de las organizaciones.

Los clientes de una empresa generan el 65% del negocio. Pero entre el 60 y el 80% de los que afirman estar satisfechos con una compra no vuelven a repetir con la misma marca. ¿El motivo? La falta de conexión entre empresa y cliente. Las marcas se vienen enfrentando cada vez más a desafíos para fidelizar y retener al cliente, pero resulta que el cliente ha cambiado.¿Qué podemos hacer en los Centros de Idiomas?


José Manuel Pérez

Licenciado en Psicología del trabajo y de las organizaciones.

Boelo Van der Pool

¿Qué estamos diciendo?

La buena comunicación en la academia siempre ha sido muy importante, pero ahora lo es más todavía. Todos vivimos con inseguridad y angustia continua y el trabajo del recepcionista de una academia es dar respuestas, soluciones y, si es posible, tranquilidad. Ahora, más que nunca, la comunicación es la clave. Con la mascarilla puesta y una pantalla de por medio.... Hablaremos sobre cómo comunicamos con nuestros clientes, cómo comunicamos con nosotros mismos y la tremenda importancia de la escucha activa en la comunicación.


Carmen prados

40 años y más, desafíos y oportunidades, también en el mundo digital

Retos y oportunidades para automatizar tu centro y sacar ese tiempo que te falta. #Nomoredramas y más tiempo para pensar en estrategias, oportunidades, sinergias, lanzamientos o nuevos productos. Deja que las herramientas lo hagan por ti. Desvelaremos las grandes oportunidades de los recursos digitales y cuál es el camino para aprovecharlos con un gran objetivo: vivir mejor. Con ejemplos claros de lo que debe incluir un estas herramientas digitales, errores, tips y consejos para subir nuestro centro al siguiente nivel.

Directores

El trabajo a distancia como medio para modernizar la organización del trabajo para las empresas y dar una mayor autonomía en la realización de sus tareas a las personas trabajadoras.


Sara Romero

Licenciada en Económicas y Empresariales por la Universidad de Sevilla, Master en Dirección de RRHH por IMF Business School y Directora del Área Laboral de CE Consulting Empresarial desde el año 2000.

En este taller haremos un repaso de los nuevos puntos del Decreto 625/2019, de 27 de diciembre, con entrada en vigor de manera obligatoria el 3 de abril de 2020, por el que 'se regulan los derechos a la información y a la protección de los intereses económicos de las personas usuarias de centros privados que impartan enseñanzas no oficiales'. Igualmente analizaremos las respuestas aportadas por Pablo Blanco de la Gala, Jefe de Servicio de Inspección y Normativa de Consumo - Dirección General de Consumo- a las dudas planteadas para su implantación por parte de ACEIA.


Javier Beamuz

A pesar de mi formación como Ingeniero, mi vocación siempre ha sido la enseñanza y todo lo que la rodea, lo que me llevó a estudiar un Máster en Profesorado de Enseñanza Secundaria. He sido investigador en la Universidad de Córdoba y he trabajado como ingeniero para diversas compañías, lo que me ha dado una gran visión de la gestión empresarial a lo largo de los años. Una de mis grandes pasiones es el inglés y en English 1 he podido encontrar la manera de conjugar todos estos intereses en un proyecto profesional realmente emocionante.

¿Cuántos planes de empresa, planes sectoriales, etc. no quedan en un cajón o en una estantería? Después de recopilar información, proceder a su análisis e identificar las mejoras o líneas a desarrollar, la mayoría de los planes de empresa, planes sectoriales, etc. quedan para rellenar un cajón o el hueco de una estantería. Durante la presentación analizaremos cuáles son las Cuestiones Clave que nos harán pasar de la Estrategia a la Acción y cómo gestionarlas hasta obtener los resultados esperados,no sólo durante un primer ciclo de mejora, sino de manera continua.


Jose Mª García

Durante más de 25 años de experiencia profesional, he implantado métodos de gestión en todas las áreas empresariales (planificación estratégica, gestión financiera, gestión de mercados, operaciones y gestión de personas) tanto en empresas multinacionales como PYMEs de diversos sectores y actividades contribuyendo con ello a la mejora de su competitividad y resultados empresariales. He diseñado e implantado sistemas de gestión integrales basados en distintos modelos de gestión (EFQM, CANVAS, etc.) y normativa (ISO 9001, ISO 14001, etc.).

Official Sponsors

A big THANK YOU to all our PREMIUM SPONSORS!

Express Publishing

Express Publishing was established in 1988 with the purpose of raising the standards of English language teaching. By producing a wide variety of innovative teaching materials including course books, grammar books, exam materials, and supplementary readers we have been meeting the needs of students and teachers alike for more than 30 years. The company has enjoyed steady growth since its inception, and offers over 3500 titles sold in over 100 countries. Express Publishing has become one of the leading ELT publishers in the world.

Download dossier www.edebe.com

Cambridge Assessment

Part of the University of Cambridge, we help millions of people learn English and prove their skills to the world. We provide the world’s leading range of qualifications and tests for learners and teachers of English and. They are accepted by over 25,000 organisations worldwide and provide the English language skills to communicate and succeed in the real world.

Download dossier www.cambridgeenglish.es www.cambridgeparati.es

Richmond

Richmond is a market-leading publisher of English language teaching materials. With an innovative approach to education, our dedication to creating quality print and digital materials for in and outside of the classroom is second-to-none.

Contact us www.richmondelt.es

British Council

British Council Aptis is the first English language proficiency test developed using the CEFR as a starting point. Aptis is based on what has become the most influential test validation theory in modern assessment – the socio-cognitive framework. This theory focuses on how three elements (the test taker, the test system and the scoring system) combine to give a measure of a candidate’s performance which relates meaningfully to their ability in English.

Download dossier www.britishcouncil.es

Pearson

Pearson is the number one education company in the world and the number one company in Spain for exam and test preparation materials and a range of teaching and learning services and solutions. Our products and services are used by millions of teachers and learners around the world every day.

pearsonelt@pearson.com www.pearsonelt.es

tecs

¿BUSCAS AMPLIAR TUS SERVICIOS CON CAMPAMENTOS DE VERANO? Con 23 años de experiencia realizando programas de inversión lingüística en España y el extranjero, TECS es uno de los líderes del sector y sinónimo de calidad y éxito. Brindamos a todas las academias nuestra mano para establecer fórmulas de colaboración que beneficien a sus alumnos, grupos, colegios a través de un completo catálogo de programas de inversión durante el año y en verano.

Quiero saber más www.tecs.es

Trinity

Trinity College London believes that effective communicative and performance skills are life enhancing, know no bounds and should be within reach of us all. We exist to promote and foster the best possible communicative and performance skills through assessment, content and training which is innovative, personal and authentic.

Download dossier www.trinitycollege.com

Macmillan

Macmillan Education, part of one of the most distinguished editorial groups in the world, Springer Nature, is a leading company in the educational content sector. Our mission is to expand the frontiers of learning and discovery by offering the best content and technological solutions to our students, teachers and researchers.

Download dossier macmillaneducation.es

LanguageCert

LanguageCert is an Awarding Organisation dedicated to language skills assessment and certification. It is a UK-based company of PeopleCert Group recognised by Ofqual. LanguageCert develops its own qualifications to offer to the global learners’ community a comprehensive portfolio of high-quality English language certifications, catering for candidates wanting to study, work or live in English speaking environments. LanguageCert also offers qualifications in Spanish and Turkish in partnership with the University of Salamanca and the University of Ankara respectively. UK Visas & Immigration (UKVI) has awarded LanguageCert with a multi-year agreement to deliver Home Office approved Secure English Language Tests (SELT) worldwide.

Download dossier www.languagecert.org

Aqadem

Aqadem is the best all in one alternative to manage your language school, an agile and functional platform that offers a direct channel between the academy and parents. It has no acquisition or license cost and we have the best technical service. It’s easy and intuitive to use and developed in SaaS system to access it from anywhere through the browser of any of your devices.

Download dossier www.aqadem.com

ExamsGranada

We are the official Exam Center ES815 of Cambridge Assessment English and we currently offer our services in the provinces of Granada, Jaén and Almería. Our main objective is to offer the best quality and the best treatment to our Preparation Centers, and of course to candidates. In fact, our slogan and motto is "where candidates come first."

Download dossier www.examsgranada.com

Colaboradores

Gracias por recorrer este nuevo camino junto a ACEIA

The Cultural English Centre

Gracias a ACEIA "The Cultural English Centre" es un Centro que vela por la calidad de la enseñanza y su profesionalidad.

Integral de Prevención Sur

Registration

Looking forward to seeing you (virtually) on 16th, 17th and 24th October!
Online registration now available!

Register as Visitor

Attendees

  • Consult available fees
Register
Become a sponsor

Sponsors

  • Consult all sponsorship options
Become a sponsor

Contact

ACEIA 1st Virtual Conference 2020

The conference will take place on 16th,17th and 24th October.

aceia@aceia.es
+34 630 15 29 79

16-17-24

October 2020